Namještaj ćemo slati izravno u salone po EU, bez posrednika

| Iz medija, Spin Valis

Proizvodnja mora biti izvrsna, a imamo i punu zaposlenost

U požeškom drvoprerađivačkom divu Spin Valisu proteklu su godinu obilježile velike investicije i promjena poslovnog koncepta u proizvodnji i prodaji namještaja.

Struktura nove proizvodnje te brojna priznanja i nagrade tvrtku su vinuli među regionalne igrače ne samo u Hrvatskoj, nego u jugoistočnoj Europi. U pogon su pustili i novu liniju za proizvodnju drvenih ploča i tako zadržali punu zaposlenost i trend pozitivnog poslovanja.

– Pokušavamo pronaći drugačiji način prodaje svog namještaja. Ne želimo više primarno ići preko velikih trgovaca, nego ćemo vrhunski namještaj vlastitog dizajna distribuirati direktno u salone. Takvim tipom prodaje, koji podrazumijeva male serije, mogu se postići bolje cijene – kaže predsjednik uprave Zdravko Jelčić.

Namještaj Požežani izvoze po cijeloj Europi. Glavna tržišta su im Njemačka, Austrija, Nizozemska, Belgija i Francuska, ali dio asortimana odlazi i u Kinu. U proizvodnji su se orijentirali na namještaj od masiva, hrasta i bukve.

U tome su jedan od najvećih proizvođača u Hrvatskoj. Rade široku strukturu proizvoda od malih i velikih stolova i stolica do komoda, vitrina i garnitura, isključivo po narudžbama inozemnih i domaćih kupaca. Imaju oko 500 zaposlenih čije su plaće, kažu, niže od hrvatskog prosjeka, ali su za oko 20 posto više od prosjeka u drvoprerađivačkom sektoru.

Tu je i stručni kadar od 60 visokoobrazovanih osoba.

Plaće su uredne i stabilne. Naša intencija i želja je da budu još veće i da motivacija i socijalna pravednost u plaćama bude što bolja – ističe Jelčić.

Spin Valis je dobio i Zlatnu plaketu za asortiman finalnih proizvoda, koje cijene njihovi partneri. Požežani su prisutni na svim značajnijim sajmovima, pa tako i na Ambienti u Zagrebu, gdje svake godine dobivaju neku od nagrada za najbolji proizvod.

– Sva priznanja potvrđuju našu izvrsnost. U našoj proizvodnji sve mora biti izvrsno, od same sirovine, slavonskog hrasta koji se odlikuje zlatnožutom bojom, čvrstoćom i kvalitetom do vrhunske tehnologije i dizajna. Mi svake godine izbacimo između 120 i 150 novih proizvoda, a to što nas prepoznaju na sajmovima potvrđuje da smo na dobrom putu – nastavlja Jelčić.

Na upit zašto nisu prisutni, primjerice, u Ikei, iz Spin Valisa odgovaraju da je većina proizvođača i dobavljača ovog koncerna koncentrirana na Dalekom istoku, kojima hrvatske i europske tvrtke teško mogu konkurirati.

Dodaju kako Ikea preferira jeftine proizvode koji nisu primarno od masiva, pa se tvrtke poput Spin Valisa strukturom i cijenom ne mogu uklopiti. Štoviše, u požeškoj tvrtki uvjereni su da se nitko iz Hrvatske ne može ozbiljnije i dugoročnije vezati uz Ikeu.

Prema Jelčiću, proizvodnja namještaja i finalnih proizvoda od domaće sirovine poput podnih obloga i građevinske stolarije u nas ima velik potencijal rasta i veliku mogućnost rasta izvoza i zaposlenosti. No, pozitivni pomaci ne mogu se zasnivati samo na vanjskoj potražnji već i na ulaganju i boljem okruženju.

Prenosimo s Večernji / Biznis

Share this post: